Explorer kampverslag dag 3

Geplaatst op 24 juli 2018

Maandag 23 juli

Kampdag 3:
“Ik wil een kip en een paard en een koe”
Dat is het eerste wat we horen als we wakker worden. We worden wakker met dit mooie liedje.

In de ene hand een kop koffie en in de andere een broodje en een mooi uitzicht. Zo ziet de ochtend er uit. Even later komen Nienke en Geert aan. Ze komen een dagje kijken bij het explorer kamp.

Om half 11 staan we met waterschoentjes boven op een berg. Er staat ons een wandeling van 20 minuten te wachten . Het ging erg steil naar beneden met veel losse stenen. Ik kan je vertellen dat het niet zo prettig is met waterschoentjes.
Een paar explorers hadden wel normale schoenen aan.
Een paar mooie uitzichtpunten later komen we bij de plek waar de kloventocht echt gaat beginnen. We hebben er zin in!

Voorzichtig stappen we de rivier in, snel trekken we de voeten terug want het water is koud! Het is ongeveer 10 graden.
De stenen is het water zijn best glad en liggen los dus goed evenwicht is belangrijk. De meeste explorers en begeleiding hebben daar nog wat moeite mee. Er wordt veel gelachen en wat anders geschreeuw als er weer iemand valt.
Op veel plaatsen komt het water wel tot aan de nek! Jarno manden heeft een manier gevonden om de hele kloven tocht met bijna droge kleren te lopen, het koste wat moeite en klimmen over de randen maar het is een soort van gelukt.
Het is ook een goede samenwerkings activiteit, er wordt geschreeuwd waar het diep wordt en glad en ook vangen we elkaar op en worden veel handen uitgestoken.
Op een stuk was het water bijna 4 meter diep, wij zwemmen er door heen maar vanaf de rotswant kun je er ook hele mooie bommetjes vanaf maken! De stoere explorers springen er achter elkaar in. Er mogen geen salto’s vanaf gemaakt worden. Vooral Arjan vind dat erg jammer.
We lopen verder en komen bij een waterval. Er hangt een touw waarmee we naar boven klimmen door de waterval. Wat een super ervaring is dat!
Na 3 uur kwamen we terug bij de busjes. Lekkere natte broeken op de stoelen.

Op het kamp terrein aangekomen gaan er een paar explorers douchen. Je kan maar 4 minuten douchen, dat is toch onhandig als je met 3 verschillende soorten shampoo je haar moet wassen.

Myron, Wessel, Werner en Jarno Me. gaan vissen voor het avond eten.
De dames doen ondertussen boodschappen. Er moet veel gehaald worden want we gaan uitgebreid koken vanavond!
Het vuur is al warm en klaar om op te koken. Er hangen 3 kippen boven het vuur,lekker met veel kruiden en citroen. Ook worden er gepofte aardappel met een bieslook sausje gemaakt. Jammer dat de bieslook naar hondenvoer ruikt en langer dan een jaar overdatum is. In het vuur ligt de regenboog forel die de jongens vanmiddag hebben gevangen, verser kun je het niet krijgen!
Op een rooster boven het vuur liggen broden te bakken. De broden zijn ingesneden en tussen het brood zit tomatensaus, salami, bacon en kaas. Het andere brood is met kruidenkaas in de plaats van tomatensaus.
Het begint al lekker de ruiken en de mais verbrand bijna, ook erg leuk.
Hmmm het eten was heerlijk! Een luxe diner in de natuur, wat een fijn leven hebben we toch op kamp 🙂

Na het eten spelen we wat spelletjes met de explorers. We hebben ook 3 andere groepen uitgenodigd om het ons te beren. Niemand heeft wat gebroken gelukkig want het ging er hard aan toe.

Met het geluid van het kampvuur op de achtergrond luisteren we naar de planning voor de volgende dag. Morgen is het tijd voor de “never ending hike. ” De hike eindigt op een plek waar we ook gaan overnachten.
We zijn wel een beetje bang nu. Als ik de groep rond kijk die ik grote ogen en bibberende beentjes. Spanned hoor!

Hoogtepunten
-Laura en Richard hebben een kikker gevonden tijdens de kloventocht
-Jarno meinders denk dat het een goed idee is om de kip aan het spit te draaien terwijl er ook spek op de stok ligt. Door die actie verdwijnt meer dan de helft van het spek in het vuur
-De rotterdamse explorers weten veel over het verschil tussen een trekker en een tractor. Een trekker is het ding en een tractor is een trekkermerk
-Cristel was er van overtuigt dat Rotterdam ook een dorpsfeest had maar ze hebben alleen suikerfeest
-Frank kan heel goed fortnite dansjes
-Wessel eet graag hele citroenen op
-Sybe geeft een vuurshow met een stok en er is nog geen bosbrand ontstaan.